Din bibliotekarie - nu som elektronisk resurs!

fredag 24 oktober 2008

Utmaning 6

Jag skriver på nu när jag har lite flyt... "Fråga bibliotekarien" är en suverän tjänst som jag själv har börjat tipsa mina högstadieelever om. Det är ju en bra ersättare när skolbibliotekarien inte är på plats, vilket är fallet halva skolveckan.

En kommentar till "Utmaning 1": Har haft ett gmail-konto i ca. 3 år nu, och det slår mitt gamla hotmail-konto med hästlängder! Tröttnade på hotmail efter att ha blivit avstängd i.o.m. inaktivitet två gånger.

1 kommentar:

Linda sa...

Jag har haft samma problem med hotmail, att man blir spärrad om man råkat vara borta lite för länge. Så nu är det Gmail som gäller, även om mina webbvanor är lite mer frekventa nu. Fördelen är ju också chatt direkt i samma fönster som e-posten, att man kan använda kontot till alla andra Googles tjänster osv.

/Linda